پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  8706تاریخ انتشار:  11 مهر 1394 - 10:52
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » جشنواره ۲۲ تئاتر کودک
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 79

 قطب الدین صادقی: تخیل و آزادی دو رکن اصلی نگارش متون نمایشی

بدون تخیل نمی توان کاری کرد زیرا آزادی و تخیل دو رکن اصلی در نگارش متون نمایشی و ایده هایی است که در نمایش به کار می رود | در یک متن نمایشی که در اختیار دارید سعی کنید تخیلات و اطلاعات خود را اضافه کرده و ایده پردازی داشته باشید تا بتوانید به اهداف مد نظر خود دست یابید.
به گزارش همدان پرس؛ به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، قطب الدین صادقی: تخیل و آزادی دو رکن اصلی نگارش متون نمایشی است.

پژوهشگر عرصه تئاتر و سینما گفت: بدون تخیل نمی توان کاری کرد زیرا آزادی و تخیل دو رکن اصلی در نگارش متون نمایشی و ایده هایی است که در نمایش به کار می رود.

کارگاه عملی «از ایده تا اجرا» برای هنرجویان تئاتر 16 سال به بالا در مجتمع شهید آوینی برگزار شد.

دکتر قطب الدین صادقی مدرس این کارگاه ضمن توجه هنرجویان به مسئله ایده پردازی در تئاتر اظهار کرد: در یک متن نمایشی که در اختیار دارید سعی کنید تخیلات و اطلاعات خود را اضافه کرده و ایده پردازی داشته باشید تا بتوانید به اهداف مد نظر خود دست یابید.

وی با بیان اینکه هر هنری بر آمده از تخیل و آزادی است، افزود: تخیل یعنی اینکه آنطور که می بینی، بسازی و از عواطف و احساسات نیز در این زمینه کمک گرفته شود.

پژوهشگر عرصه تئاترو سینما یادآور شد: بدون تخیل نمی توان کاری کرد؛ زیرا آزادی و تخیل دو رکن اصلی در نگارش متون نمایشی و ایده هایی است که در نمایش به کار می رود.

وی با بیان اینکه در هنر آزادی است، خاطرنشان کرد: متون نمایشی افکار شما آن را کامل و هنری تر می کند و آنچه شما ارائه می دهید، از متن اصلی برتر است.

صادقی با تأکید بر اینکه از هر سوژه ای در متون خود الهام بگیرید، افزود: حرکات دست و بدن بازیگر باید متناسب با فضای نمایش باشد.

وی اضافه کرد: تکنیک بیان، ادبیات و نحوه حرکات بدن منجر به ایجاد جو عاطفی می شود و جوعاطفی فضای کلی نمایش است که بر ما اثر گذاشته است.

پیشکسوت عرصه تئاتر قوی کردن متن را متناسب با تعاریف و تخیلات دانست و گفت: اگر تخیل و آزادی نباشد نمی توان خلاق بود و در این راستا نباید نگران نظر و داوری دیگران بود.

وی تأکید کرد: باید عقاید خود را بی پرده بیان کنید و تخیل که بهترین رکن کار شماست را به خوبی در کارگردانی و بازیگری خود به کار بگیرید.

صادقی با بیان اینکه هنرمند مستقل و آزاده است، افزود: باید در کار خود اعتماد به نفس داشت و استقلال و شخصیت را در متون، کارگردانی و بازیگری به نمایش گذاشت.

در ادامه هنرجویان در سه گروه چهارنفره تقسیم شدند و با ویرایش یک متون نمایشی به دلخواه خود قرار شد حرکات نمایشی را اجرا کنند.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان پرس

همدان پرس

, جشنواره

جشنواره

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir